Arama Motoru Optimizasyonu

Arama motoru optimizasyonu

Yazan: Ertan Kayalar

SEO ile bulunabilir olun.

İnternetin ilk yıllarında Yahoo, Altavista gibi siteler vardı. İnsanlar bu sitelere ilgilendikleri konularda bilgi aramak için gidiyorlardı. Zamanla birinci sayfada çıkmanın önemli keşfedilerek, bunun için bir dizi deneme yanılma dolu çabalar sarf edildi.

Google geldikten sonra PageRank adını verdiği bir değerlendirme sistemi ile web sitelerini daha iyi bir sıraya soktu. İnsanlar aradıkları kelimelerde daha yakın bilgilere ulaştılar. Ancak bu sadece başlangıçtı.

2010 yılındaki Caffeine güncellemesi, daha sık güncellemeler içermeye başladı. Bugün Google, hemen her gün sürekli olarak arama motoru algoritmasını iyileştirerek daha iyi arama motoru sonuçları geliştirmektir.

Arama Motorları Nasıl Para Kazanır

Aslında arama motorları toplum hizmeti yapan kuruluşlar değildir. Para kazanmak isteyen şirketlerdir. Google’ın pazar payı reklam satmak üzerinedir. Dünyanın pek çok ülkesinde çok önemli bir kitlenin gözü arama yaparken Google'a bakmaktadır. Bu Google'ın en değerli varlığıdır ve bunu korumak ister. Yani pazar payını korumak için insanların aradıkları konularda istediklerini tam olarak vermek için çalışacaktır. Toparlarsak, Google gücünü arama yapan insanların memnuniyetinden almaktadır diyebiliriz. Bu nedenle Google’ın reklamlardan para kazanabilmesi için etkili arama motorları sonuçları üretmesi gerekmektedir.

SEO Nedir ?

SEO organik (ücretli olmayan) aramalarda görünürlüğü arttırmaya odaklanmış bir pazarlama disiplinidir.

Arama motorları insanların değerli bilgileri bulmaları için tasarlanmıştır. Kaliteli ve alakalı içerik en önemli noktadır. Google'ın hedefi ise mümkün olan en iyi siteleri yukarıda çıkarmaktır. Neden Google veya Bing gibi siteleri kullanıyoruz ? Çünkü onların bize en iyi seçenekleri sunduklarına inanıyoruz. Arama motorları kullanıcılarının gözünde imajını düşürmek istemezler. Web sitesini birinci sayfada çıkarmak isteyenlerden belirli kurallara uymalarını isterler. İşte SEO'nun doğuşu da bu noktada başlıyor.

Arama motorları yazılımla oluşturulan yapay zekaları ile kullanıcı deneyimi temelinde çalışırlar. SEO taktiktir. Yani belirli bir sonuca ulaşmak için planlanan bir yöntemdir. Strateji değildir. SEO, tek başına değil ancak daha geniş pazarlama araçlarının bir parçası olabilir.

Arama motorlarını kandırmanız da mümkün değildir. Her geçen gün arama motorları daha çok akıllanıyorlar. Açıklar tespit edilip bir bir kapanıyor. Özgün olmak zorundasınız. Başkalarına benzemek veya başkalarına ait içerikleri çalarak başarıya ulaşmak mümkün değildir.

Arama motorlarını kandırmak (link satın almak, kelime oyunları vb) sadece boşa vakit kaybıdır. Bunun yerine kullanıcı deneyimine odaklanmalısınız.

Arama ve SEO değişiyor. Google şüpheli gördüğü link ağlarını, dizinleri, şüpheli link profillerini cezalandırıyor.

Arama sektörü en başından beri internet kullanıcılarının hayatında. En başta basit mantıkla oluşan listeleme mantığı Google'dan sonra hızla değişmeye başladı. Google PageRank terimini hayatımıza soktu. Bugün PageRank'in bir önemi kalmasa da Google'ın Caffeine (2010) ve Panda (2011) algoritma güncellemeleri ile SEO gelişmeye devam ediyor.

Uzak durmanız gerekenler

İlk sırada çıkmanın kestirme bir yolu yoktur. SEO sabır işidir. Orta ve uzun vadeli planlar yaparsınız. Pek çok kişi bu yolda başarı kazanmanız için size kestirme yollar sunabilir. Ancak bunlar üfürükçü tedavilerinden başka bir şey değildir. Öncelikle bu noktalara dikkatinizi çekmek istiyorum. Yanlış noktadan başlamanın bedeli ağır olmasın.

Black Hat SEO

Yıllardır şüpheli SEO metotları BlackHat SEO (Siyah Şapka SEO) olarak adlandırılır. Bu teknikler, arama motorlarını kandırmak üzerine tasarlanmıştır. Google bu tür tekniklerden hoşlanmaz. (Neden hoşlansın ki ?) Kalıcı olarak sizi durdurabilir. Çoğu örnekte geri dönmeyi başaran da olmamıştır.

Eğer ceza alırsanız ne olur ? Web sitesi ziyaretçi trafiğinizde sert bir düşüş yaşar, bu satışlarınıza yansır ve sonuça satışlarınız düşer. Sonunda SEO programınızı en baştan tekrar oluşturmak zorunda kalırsınız. Zaman ve emek kaybının yanında prestij kaybı da yaşarsınız.

Kaçınmanız gerekenlerin kısa bir listesi:

  • Garantili Link verenler

  • Sosyal medya beğenimleri, dizin gönderimleri, makale döndürmeleri, bazı içerik sistemleri ile misafir makale verenler

  • Belirli zamanda belirli bir rank değerini vereceklerini vaat edenler

  • Garantili trafik vaat edenler

  • Sahte sosyal medya hesapları yaratarak etki yaratacağını söyleyenler

  • Eğer onlarla ticaretinizi bırakırsanız linklerinizi sileceklerini söyleyenler

  • Hedeflediğiniz belirli sayıda anahtar kelimeden bahsedenler

    Her kadar vaatler güzel görünse de sonu hüsranla bitme olasılığı yüksektir.

İçerik kopyacılığından uzak durun

Uzak durmanız gereken bir başka konu da içerik kopyalamaktır. İçerik kopyalayanların amacı, zaten Google indekslerinde iyi bir yer bulmuş içeriğin bir bölümünü veya tamamını kopyalayarak aynı sıraya yükseleceğini sanmaktır. Bu noktanın, içerik hırsızlığı tarafı var ki, hukuken başınıza işler gelebilir. Ancak aynı zamanda Google'ı aptal yerine koyduğunuzu da söylemek lazım. Google aptal değildir. Kopyalanan içerikleri tanır ve değer vermez. Eğer içeriğinizin kopyalandığını düşünüyorsanız, kopya içerik için Google'a başvurmanız yeterlidir. Kısa sürede içerisinde yayından kaldırılır.

SEO anahtar kelimelerin üzerine inşa edilmiştir

SEO anahtar kelime temeline dayanır. Web sitenizdeki her bir sayfanızda bulunan içeriklerdeki kelimeler birer tuğla gibi arama motoru görünürlüğünüzü oluşturur. Arama motorları web sitenizi tararken bütün içeriğinizi alıp saklamazlar. Belirli algoritmaların çalışması ile web sitenizin hangi içerikleri barındırdığını ve hangi kelimelerle alakalı olduğunu anlamaya çalışırlar. Arama motorlarının değeri bize kelime temelleri, kısaltmalar ve cümleler üzerinden bilgi bulmamızı sağlar.

Önemli SEO bileşenleri

Web sayfalarına baktığımızda yazılar ve resimler görürüz. Bizim için yeni bir şey değildir. Ancak web sayfaları hem insanlar hem de arama motorları için tasarlanmıştır. Web sayfasının arkasında kodlar, programlama ve sunucu teknolojileri bulunmaktadır. Bu bölümde önemli SEO bileşenlerini inceleyeceğiz.

Google'ın SEO ekibi, en iyi kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaktadır. Bu ekip arama motorundaki sonuçlarda görünen kaliteli web sitelerinin anahtar noktalarını belirlemektedir.

İndekslenebilir İçerik

Daha iyi bir arama motoru listelemesi için en önemli bileşeniniz HTML metin formatıdır. Resimler, flash dosyaları, java ve javascript dosyalar sıkca gözardı edilir. Arama motorları tarafından görünür olmak için kelime ve kelime gruplarını HTML metin içerisine koymanız gerekir.

Taranabilir Link Yapısı

Arama motorları kelime temelli indeksleme yapması için bir içerik bulmaları gerekir. Ancak öncelikle bu içeriği bulmak için link (bağlantı) görmeleri gerekir. Taranabilir link yapısı arama motorları için web sitesinin yolları gibidir. Bir şehir düşünün, içinde caddeler, sokaklar. Bir yerden diğer noktaya gitmek için ihtiyaç duyulan geçişler. Link'lerin de görevi budur. Ne kadar organize bir link yapınız olursa, tıpkı şehir planlaması gibi geçişler kolaylaşır. Pek çok web sitesi link ve navigasyon yapısını arama motorlarının ulaşamayacağı şekilde tasarlayarak kritik hatalar yapmaktadır.

taranabilir link yapısı

Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, 1. sayfa 2 ve 3 numaralı sayfalara link ile bağlantılıdır. Ancak 4 ve 5 numaralı sayfalara herhangi bir link bulunmamaktadır. Çünkü doğrudan taranabilir linkler 2 ve 3 üzerinde bulunmadığı için Google için bu sayfalar mevcut değildir. Eğer Google bir sayfaya erişemez ise harika bir içerik, iyi bir kelime hedefleme ve akıllı pazarlama bir fark yaratamaz.

Link Nedir

link nedir

Link etiketi resim, metin veya diğer nesneler taşıyabilir. Kullanıcının bir diğer sayfaya gitmesi için tıklanabilir bir alan oluşturmaktır. Link'ler internetin navigasyonel bileşenleridir. Hyperlinks olarak da bilinirler. Yukarıdaki örnekte;

<a etiketi bir link'i başlatır. Link'in bulunduğu adresi tarayıca söyler. Bizim örneğimizde URL 'http://www.ertankayalar.com' bulunmaktadır. Sonrasında görünür bölümde ise SEO dünyasında Öapa Metin (Anchor Text) olarak belirlenen, linki açıklayan metin bulunmaktadır. Örneğimize dönersek, “Ertan Kayalar Dijital Pazarlama Uzmanı” bulunmaktadır. Sonunda ise </a>etiketi ile link tanımı sonlandırılır.

Bu çok basit link formatı, arama motorları tarafından fazlasıyla anlaşılabilir. Tarayıcılar (Crawlers) link'e bakarak bir hesaplama yaparlar (Örneğin Google PageRank) ve referans verilen adresi indeksler.

Sayfa içi SEO

Bir web sayfası ziyaretçi tarafından kolay okunabilir olduğu gibi arama motorları tarafından taranabilir olmalıdır. Kelime kullanımı hala arama motorlarının değerlendirmesinin bir parçası. Kelime kullanımında etkili bazı etkili teknikler iyi optimize edilmiş sayfa oluşturmamıza yardımcı olur.

İşte size kelime kullanımı ile ilgili basit bir reçete:

  • En az bir kez başlık etiketinde. Kelime veya grubu en başta kullanmaya özen göstererek.
  • Belirgin bir şekilde sayfanın üst kısımlarında.
  • En az 2 veya 3 kez, çeşitli varyasyonları ile birlikte, sayfanın içinde. Eğer büyük bir içerik varsa bir kaç kez daha.
  • En az bir kez resmin alt etiketinde. Bu sadece web aramasına değil resim aramasına da yardımcı olur ve değerli trafik sağlar.
    • Bir kez URL içinde.
    • En az bir kes meta açıklaması (meta description) etiketinde. Burada önemli uyarı: meta açıklaması arama motoru değerlendirmesine girmez ancak arayanların dikkatini çekmek için faydalıdır.

Başlık Etiketleri

Başlık etiketleri, sayfa içeriğinin kısa ve öz açıklamasıdır. Kullanıcı deneyimi ve arama motoru için de kritiktir.

Başlık etiketleri arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçasıdır.

İşte size birkaç tavsiye:

  • Başlığın uzunluğuna dikkat edin. Arama motorları sadece 65-75 karakterini gösterir. Kalanı kesilir. Ancak birden fazla kelimeyi hedefliyorsanız ve uzun bir kelime grubu oluşturuyorsa belki daha uzun olabilir.
    • Önemli kelimeleri başlangıca yakın tutun.
    • Markanız içinde olsun. Marka farkındalığınızı arttırır.
    • Duygusal etkiyi ve okunabilirliği göz önünde bulundurun. Başlık etiketi pozitif bir etki bırakmalı, arama motorlarında dikkati çekmeli ve ziyaretçileri de web sitenize.

Meta Etiketleri

Meta etiketlerinden ilk yıllarda kullanılan “Meta keywords”'ün artık kullanılmadığını söyledikten sonra en önemli olanına bir bakalım.

Meta Açıklaması

Bu etiket sayfanın kısa bir açıklaması olup, arama motorları içindeki kelimeleri değerlendirmede kullanmaz. Ancak bu açıklamalar, listelemelerde göstermek için birinci kaynaktır.

Meta açıklama etketi (meta description) bir reklam gibi fonksiyonu vardır. Arama sonuçlarından web sitenize ziyaretçileri yönlendirir. Okunabilir, saygı uyandıran kelimeler daha çok tıklama oranı elde etmektedir.

Meta açıklamaları herhangi bir uzunlukta olmakla beraber arama motorları 160 karakterden fazlasını kesmektedir. Her sayfanızda bir tane meta açıklama etiketinin olduğundan emin olun.

URL Yapıları

URL ağda bir dokümanın adresini ifade eder. Arama perspektifinden bakarsak eğer büyük bir değeri vardır.

URL oluşturma konusunda size bir kaç tavsiye:

  • Kullanıcının kolayca anlayabileceği, tahmin edebileceği, uygun açıklayıcı yapıda olmalıdır. Bütün imla kurallarına uyması gerekmez.
  • Kısa olanı daima daha iyidir. Kolayca kopyalanıp yapıştırılabilecek, arama motorlarında tamamı görünebilir uzunlukta olmalıdır.
  • Kelime kullanımı önemli ama aşırı kullanım çok tehlikelidir. Hedeflediğiniz kelime ve kelime grubunun URL içinde olduğundan emin olun. Ancak birden fazla kullanım gibi aşırı kullanıma kaçmayın. Kolayca spam filtrelerine takılabilirsiniz.
  • Statik adres kullanın. Parametreler ve semboller olmadan.
  • Tire (-) işaretini kelimeleri ayırmak için kullanın.

Örneğin;

  http://www.ertankayalar.com/page_id=123

yerine

http://www.ertankayalar.com/dijital-pazarlama/

şeklinde olmalıdır.

Bing ve diğerlerini gözden kaçırmayın

Dünyanın her yerinde Google pazara hakim değildir. Sonraki Uluslararası SEO bölümünde detaylara gireceğiz. Bing arama trafiği pazarında önemli bir paya sahiptir. Pek çok pazarlamacı, bu faktörü unutur ve sadece Google'a odaklanır. Çoğu zaman bu strateji çalışır. Çünkü her iki şirketinden birbirinden bağımsız olarak hedefi kulanıcı deneyimidir. Kullanıcı deneyimi stratejiniz her arama motoru için aynı olmalıdır.

Web sitenizden bilgiyi her motorun da nasıl işlediğini bilmelisiniz. Teknik denetimlerin her ikisi için de doğru olduğundan emin olmalısınız.

Şimdi diğerlerine uluslar arası alanda bakalım.

Uluslararası SEO ile yurt dışı pazarlara ulaşın

Uluslararası SEO konusunu ileride daha ayrıntılı inceleyeceğim. Ancak konunun önemini anlatmak için dünyadaki arama motoru pastasına bir bakalım.

Uluslararası SEO size doğru içeriği, doğru arama motorundan ülkeler, diller ve organizasyonlar içinden temin eder.

Eğer birden fazla ülke ile iş yapıyorsanız ve web sayfalarınız birden fazla dilde oluşturulmuş ise arama motorlarının web sitenizi gerektiği şekilde indekslediğinden emin olmanız gerekir.

Her bir arama motorunun arama algoritmaları birbirinden farklılık gösterir.

Google farklı ülkelerde farklı arama sonuçları gösterir.

google.com.tr araması

Google, aynı anahtar kelime için başka bir ülkede (örneğimize İngiltere) reklam ve listelemede farklı içerikleri gösteriyor.

google.co.uk araması

Her ülkede Google popüler değildir.

Hangi ülkede hangi arama motorunun pazar payının olduğunu bilmeniz gerekir.

Baidu Çin pazarında lider arama motorudur.

baidu arama motoru

Güney Kore'de Naver arama motorundan öte aynı zamanda sosyal meyda özelliği de vardır.

naver arama motoru

Yandex Rusya başta olmak üzere ülkemizde de önemli bir yer tutmaktadır.

yandex arama motoru

Yandex'in Google'dan bazı farklılıkları mevcuttur.

  • Google gibi sık sık indeksleme yapmaz.
  • Yerel ve bölgesel pazara odaklanmıştır.

Pek çok web sitesi sahibi bana “Ertan, uluslararası pazara girmek istiyoruz. Ne zaman başlayabiliriz ?” sorusunu yönelttiğinde onlara önce sabırlı olmaları gerektiğini anlatıyorum. İşe başlamadan önce ülkelerin arama motoru pazar payını bilmek gerekiyor. Sözkonusu olacak arama motorlarının listeleme özelliklerini öğrenmek, yerel içerik hazırlamak ve SEO çalışmalarına planlı başlamak gerekiyor.

Webmaster Araçları

Arama motorlarının webmaster araç sayfaları

  • Google
  • Bing
  • Yandex

    Webmaster araçları web sitenizi arama motorlarının nasıl okuması gerektiği konusunda yardım ederler. Google, Bing ve Yandex'de birer hesap açın. İlk adıma her webmaster araçlarını da kullanarak web sitenizin indekslendiğinden emin olun.

Webmaster araçları aşağıdaki konularda yardımcı olur:

  • Arama motorlarına web sitenizi indekslemelerini söyler.
  • Dahili link bağlantılarını değerlendirir.
  • Web sitenize gelen bağlantıları (backlink) görebilirsiniz.
  • Problemleri belirlemenize ve çözmenize yardım eder.
  • Google Arama Kalitesi ekibine ulaşmanızı sağlar.
  • Hangi anahtar kelimelerin web sitenize trafik yönlendirdiğini görürsünüz.
  • Web sitenizin tarama hatalarını belirlemeniz sağlar.
google arama konsolu

İçerik pazarlama ile sitenizi güçlendirin

SEO çalışmalarına başlamadan önce düşünmeniz gereken esas nokta okuyucularınızla bağlantı kurmaktır. İçerik pazarlama SEO değildir. İçerik pazarlama ayrı bir pazarlama aktivitesi olup SEO'yu etkiler. İçerik pazarlama ile:

  • Markanıza ait zengin içerik oluşturursunuz
  • Diğer sitelerden backlink alma şansınızı arttırırsınız
  • Takipçileriniz arasından katılımcı olanlara bir ilişki geliştirerek şirketinizi aktif katılımcı olarak konumlandırırsınız.

Aşağıdaki sırayı takip ederek çalışabilirsiniz:

  1. Yeterli ve kaliteli içerik yaratın. Eğer bir blog açıyorsanız en az 100 makale yazmayı planlayın derim.
  2. Yayınlama takviminizde haftada 2-3 kez içerik yayınlayın. Bunun için bir planlama yapmanız gerekecek.
  3. Hedeflediğiniz kelimeleri belirleyin, 3 tanesini öncelikli, kalan daha az rekabetçi olanları listeleyin.
  4. Sayfalarınızın hızlı yüklendiğinden emin olun. Sitenizin barındırma altyapısını ve içerik yönetim yazılımınızı gözden geçirmeniz gerekebilir.
  5. Sosyal strateji ile içerik pazarlamanızı entegre edin.
  6. İyi bir dahili link sistemi oluşturduğunuzdan emin olun. Yeni içeriğinize linklerin verildiğinden emin olun.

1) PPC kampanyası başlatın

PPC (Pay Per Click, Tıklama Başına Maliyet) kampanyası arama motorları üzerinde reklam vermek için kullanılan terimdir. Hani aramalarda sağda görünen “sponsor bağlantılar” grubundaki linkler var ya, onlar işte. Google Adwords PPC kampanyanızı Google üzerinde yapmanızı sağlar.

**Pek çok SEO uzmanı kelime araştırması ile başlar. Düşük bütçeli PPC kampanyası ile hangi kelimeleri aradıklarını belirlemek yerine, hangi kelimelerin dönüşüm yarattığını öğrenirsiniz.

WordTracker veya Google Adwords Kelime Aracı gibi araçları kullanabilirsiniz. Ancak kısa sürede anlayacaksınız ki, gelir getirecek verilere ihtiyaç duyacaksınız. PPC kampanyası aradaki boşluğu dolduracaktır.

Kelime araştırması yaptıktan sonra, PPC kampanyası başlatarak bu kelime ve kelime gruplarından hangilerinin ziyaretçiyi müşteriye dönüştürdüğünü test edebilirsiniz.

İşin sonunda ne kadar çok trafik yarattığınızın bir önemi yoktur. Önemli olan gelir getirecek ziyaretçiyi web sitenize çekmenizdir. Düşük bütçeli bir PPC kampanyası size bu konuda fikir verecektir.

2) Link oluşturmaya başlayın

Hedef kelimelerinizi belirledikten sonra link oluşturmaya başlayabilirsiniz.

  <a href="https://ertankayalar.com/dijital-pazarlama-kitabi-bolum-10/"> Çapa Metin </a>

Link içindeki metini sabitlemeyin. Yani anahtar kelimeyi çapa metin içinde aynı kelimeleri tekrar ederek linkler oluşturmayın. Bu yaklaşım spam olarak değerlendiriliyor. Bunun yerine, konuyla ilgili bir içerik içinde doğrudan linklere odaklanın.

Alakalı linkleri sizin ana kelimelerinizi zaten kullanarak yüksek rank almış sitelerde bulabilirsiniz. İlk alakalı link tercih ettiğiniz terimdeki ilk 100 içinden gelmelidir. İkinci ilk 1000 içinden olmalıdır.

Ne yaparsanız yapın, spam yapmaya kalkmayın. Linklerinizin doğal olduğundan emin olun. Değer sunumunuzun faydasını kapsayacak şekilde olmalı.

Örneğin:

  • Sizin alanınıza odaklanmış blogculara ulaşın ve bahsetmeye değer bir kaynağınızın olduğundan bahsedin.
  • Eğer bir kaynağa çalışmayan bir link varsa, web sitesi sahibinin bilmesini sağlayın. Sizin sitenizden gelen link'i çalışmayanın yerine önerin.
  • Eğer yeni bir şirket açtıysanız, blogculara sizin ürün ve hizmetlerinizden bahsetmelerini isteyin.

Yardımcı bir kaynak olmak için çalışın, link oluşturmak ikincil hedefiniz olsun.

3) Facebook hayran sayfası yaratın

Pek çok büyük web sitesinin referans veren sitelerinin başında Facebook gelir. Facebook çok güçlü bir referans kaynağıdır. Güçlü bir Facebook varlığı içeriğinizin viral dağıtılmasını sağlayacaktır. Bu sosyal işaretler de arama motorlarına güvenilir bir kaynak olduğunuzu gösterecektir.

4) Twitter profili oluşturun

Twitter trafiği de ayrıca yüksek rank alan web siteleri için iyi bir işarettir. Twitter varlığınızı içeriğinizin güçlü bir şekilde dağıtılması için oluşturun. Trafiğinizin Twitter ile de arttığını göreceksiniz.

5) Diğer medya ortamlarına odaklanın

Misafir Blog: Eğer iyi bir yazarsanız, diğer bloglara içerik yazma teklifinde bulunun. Bu blogların sizi geri çevirmesine de hazırlıklı olun. Birileri size yeşil ışık yakıncaya kadar devam edin.

Haber: Eğer işinizle ilgili önemli haberleriniz varsa, bunu haber sitelerinde yayınlanması için çalışın.

Röportaj: Eğer işinizde iyiyseniz, başarınızın anahtar noktaları, hikayeleri konuşacağınız bir röportaj gerçekleştirin.

Link oluştururken, önceliğiniz dışarıdaki markanızdır. Linkler doğal olarak gerçekleşir.

6) İçeriğinizin sıradışı olduğundan emin olun

Pek çok harika içerik var. Vasatlığın bu sistemde yeri yok. Eğer içerik yaratmak için bir emek harcamıyorsanız, hiç kimse sizi dikkatini vermeyecektir.

İzleyicilerinizin sorularını cevaplamaya odaklanın.

Soru cevap için Quora iyi bir başlangıçtır. Bir Quora sorusunu bloğunuzda cevaplandırın ve cevabı sohbetin içinde link olarak verin.

Blog yazılarını aktif olarak tanıtmaya devam edin. Küçükten başlayın. Soruları cevaplarken, içeriğiniz için anlık ziyaretçi bulacaksınız.

Olağanüstü benzersiz içerik oluştururken rekabetten uzak durun. Dışarıda pek çok blog var. Enerjinizi klavuzlar (bunun gibi) oluşturmak için harcayın. Bu yaklaşım size kalabalığın üstünde durmanız için yardım edecektir.

7) Dönüşüm optimizasyonunu ilk sıraya alın

Bu kitapda daha önce bahsettiğim gibi, insanları sitenize getirmek işin yarısıdır. Dönüşüm optimizasyonuna odaklanarak, ziyaretçilerinizin müşteriye dönüşümü üzerinde çalışın.

Web trafiği hiç olmadığı kadar pahalı, ziyaretçilerinizi web sitenize getirmenin fiyatı zaman geçtikçe yükselmeye devam edecektir. Web sitenizi dönüşüm için optimize ederken, sürekli bir gelir akışı geliştirmelisiniz.

Dönüşüm optimizasyonu işlemine başlamadan önce, web sitesi ziyaretçilerinize bir anket düzenleyin. Bu bilgi size ziyaretçilerinizin neden satın almayacağı konusunda yardım etsin.

Bu veri web sitenizde yapacağınız değişiklerden hangilerine öncelik vereceğinizi anlamanızı sağlar. Sonrasında A/B testlerine başlayabilirsiniz.

Bölüm Özeti

  • SEO, tek başına değil ancak daha geniş pazarlama araçlarının bir parçası olabilir.
  • SEO bileşenleri sayfanızın bulunabilirliği için doğru biçimde hazırlanmalıdır.
  • Yurt dışı pazarlar için SEO yapmadan önce o bölgenin arama motoru pazarını iyi bilmeniz gerekir.
  • Webmaster araçları web sitenizin indekslenmesi ile ilgili kritik görevler için yardımcı olur.
  • SEO ile birlikte içerik pazarlamasına da önem verin.