Dijital Pazarlama Sistemi

Dijital Pazarlama Sisteminizi Oluşturun

Yazan: Ertan Kayalar

Dijital pazarlamanın en önemli temelini konuştuk. Müşterilerinizi.Kimdirler ? En çok nelere önem verirler ? Nelerden esinlenirler ? Sizin markanıza ne getirir ? Liste uzayıp gider. Bir önceki bölümde de müşteriye ulaşmak için nasıl bir strateji oluşturmanız gerektiğini konuştuk.

Müşterinin ne düşündüğünü dinlemeden pazarlamaya geçmek, sürekli ürünleri veya hizmetleri konuşmak satışa götürmez. Şimdi pazarlama gözlüklerinizi çıkarın ve en önemli parçayı anlamaya çalışın. Müşterilerinizi. Anlamak için konuşmaktan çok dinlemek gerekir. Öğretmek veya pazarlama yapmak yerine bir öğrenme sürecidir. Sonuçta bu vizyon sizi internetin en başarılı kampanyasına götürecektir.

Müşteri anketleri yapmaya ve en yakın müşterileriniz ile telefonda sohbete hazırsınız. Harika alıcı profilleri oluşturmaya başladınız. Peki sırada ne var? Şimdi, ölçeklenebilir, sürdürülebilir bir pazarlama sistemine ihtiyacınız var. Düşünün: Bir taslak planınız olmadan bir ev yapamazsınız. Bir iş planı yapmadan bir işe başlayamazsınız. Elinizde bir harita olmadan gitmek istediğiniz bir yolculuğa çıkamazsınız. Araba ile yolculuğa çıktığınızda, hangi yoldan gideceğinizin planını kafanızda yaparsınız. Yolda giderken tabelalara bakarak nerede olduğunuzdan emin olmak istersiniz.

Neden pazarlamanız farklı olmalı ?

İster Google reklamlarına 100$ harcayacak olun, isterseniz müşteri eğitimi amaçlı bir video için 100$ ödeyecek olun farketmez. Deneme yanılma yöntemiyle başarılı olma şansınız yoktur. Pazarlama planı ulaşmanız gereken sonuçlara ihtiyaç duyar. Yatırımınızın getirisini hesaplamak tahminlere dayalı bir iş değildir.

Dijital pazarlama kar hedefli bir çalışmadır. Yatırım veya gider değildir. Doğru şekilde uygularsanız çalışır. Herşeyi izlemek mümkündür. Tüm yol satışa götüren kliklerden oluşur. Doğru araçlar ve biraz yaratıcılıkla pazarlamanızın değerini kanıtlayabilirsiniz. Web analizleri bu yolda çok güçlüdür. Yöneticiler web sitenizin ne kadar trafik aldıklarıyla ilgilenmezler. Onlar pazarlamanızın harcadığı para karşılığında ne kadar yeni satış ve iş fırsatlarının oluştuğuna bakarlar. Bu kadar. Eğer klik verilerini, sosyal medya paylaşımlarını ve email açılma oranlarını raporlamaya odaklanırsanız muhtemelen yöneticilerinizle sorun yaşarsınız.

Nelere ihtiyacınız var ?

Yatırımınızın geri dönüşümünü yaratacak bir strateji, kritik bir iş fonksiyonu oluşturmalısınız. Bu kritik görevde pazarlamacı bocalayabilir. Anlamlı pazarlama yatırımının geri dönüşümünü ispatlayan bir içerik pazarlamasının adımları şöyle olmalı:

  • Adım 1: Bir pazarlama kampanyası tanımlayın
  • Adım 2: Kampanyadan gelecek gelirleri tanımlayın
  • Adım 3: Gelişmeyi nasıl izleyeceğinizi tanımlayın
  • Adım 4: Pazarlama girişiminden oluşacak müşteri taleplerini ve satışlarını tanımlayın
  • Adım 5: Maksimum karlı olacak müşteri talebi veya müşteri kazanımının talep başına maliyetini tanımlayın
  • Adım 6: İstatistiki rakamları kullanın, küçük rakamlı örnekler hatalı analizlere sebep olur
  • Adım 7: Pazarlama kampanyanızın başarısını ölçecek bir kontrol grubu oluşturun.

Adım 1: Zamanlamanın değerini anlayın

zamanlama

Bir pazarlamanın başarısı doğru zamanda doğru müşteriye karar süreci içerisinde ulaşmaktır. Kendinizi müşteri yerine koyun, en son ne zaman alışveriş yaptığınızı hatırlayın.

Yaklaşmakta olan bir tatil için alışveriş yapmak istediniz diyelim. Ziyaret ettiğiniz bir çevrim içi bir mağazada ürünlere bakıyorsunuz. Henüz karar vermediniz. Bir miktar daha süreniz var diyelim. Daha sonra aynı ürünleri Facebook sayfalarındaki reklamlarda gördünüz. Tesadüf mü ? Kesinlikle değil.Stratejik ve dikkatli planlama. Farkettiğinizden daha fazlası var.

Daha önce bu mağazadan alışveriş yapmıştınız. Eposta bültenine abonesiniz. Sonraki günlerde posta kutunuzda %10 indirim kuponunuzu gösteren bir eposta aldınız. Ürünü almaya yönlendirildiğinizi hissetmeye başladınız mı ?

Belki sonraki adımda, ürünü sepete attınız. Kuponunuzun süresi doldu. Bir hafta sonra çevirimiçi mağazaya geridöndünüz. Ama sizi bekleyen bir süprizle karşılaştınız.

Sepetteki ürününüzün fiyatı düşmüş.

Oyun başladı. Satın almaya hazırsınız. Normal bir kişi bu promosyon çabalarını tesadüf gibi görür. Gerçek ise tam tersidir.

Ekranın öbür tarafındaki pazarlamacı davranış kalıplarınızı dikkatlice analiz eder. Sadece bir pazarlamacı değil tüm girişimci sistem müşteriyi satın alma hunisinde bir sonraki adıma yönlendirmek için tasarlanmıştır.

İster büyük istese küçük bir pazarlama organizasyonunda olun. Öğrenmeniz gereken şey, zamanlama herşeydir. Baner reklamlar, alıcı bir ürünü almak için ilgilendiğinde daha iyi performans gösterir.Kuponlar, sizin markanızla alışveriş yapmak isteyen, isteksiz alıcının satın almasını tetiklemek için daha alakalıdır.

Eposta pazarlama kampanyaları ürün veya markanıza abone olanlar müşteriler için en ilgi uyandırandır.

Zamanlamanızı doğru yaptığınızda, haftanın günü, yıllın hangi ayı olduğunun ötesini düşünmeniz gerekir. Analizler ekibinize doğru pazarlama mesajını tam da doğru zamanda vermelerine yardım eder. Pazarlama kampanyanızı alıcılarınızın açısından senkronize etmek için nelere ihtiyacınız var, düşünmeye başlayın.

Adım 2: Temel pazarlama hedeflerinizi belirleyin

temel pazarlama

Her pazarlama programı dikkatle seçilmiş hedeflere ihtiyaç duyar. Diğer türlü olduğunuz yerde daireler çizersiniz. Net hedefler olmadan, pazarlama kampanyaları işiniz için potansiyel tehlikedir.Eğer pazarlamada nereye ulaşmak istediğinizi bilmiyorsanız, zaman ve paranızı boşa harcıyorsunuz demektir. Her ikisi de oldukça kıt kaynaklardır.

Öylese, işinizin ne tür hedeflere ulaşmasını istiyorsunuz ? Yatırımınızın getirisini arttıracak hedeflere odaklanmanız gerekir.

Örneğin yeni kullanıcılar edinmek. Neden ? Çünkü, sürdürülebilirliği korumak ve büyümek için işinizin ödeyen müşterilere ihtiyacınız var.

Bir diğer hedef de, Facebook'ta takipçileri ve paylaşımları arttırmak olabilir. Çünkü sosyal medya bağlantıları markanız için sergileme imkanı sunar. Markanız çevresinde farkındalık ve ilgi yaratmayı sağlar.

Sosyal medya paylaşımları doğrudan gelire dönüşen satışlara nasıl dönüşür ? Tabii ki, ücretsiz pazarlama ile. Eğer doğru izleyicilerle iletişim kurarsanız, sergilemenizi arttırarak daha fazla talep yaratırsınız. Marka çalışması satış hunisinin en üsttündeki çok net bir noktadır. Müşteri adayı yaratmanın temeli, ürünleriniz ve hizmetlerinizin çevresinde görünürlük yaratmaktır.

Hedefler işinizin hedeflerine göre size özel hazırlanmalıdır. Pazarlamanın getirisini tanımlamak için tam size göre ayarlamak gibisi yoktur. Yöneticilerinizin gerçekten önemsedikleri hedefleri çok iyi anlamalısınız. Hedefleriniz talep yaratma gibi basit, müşteri adaylarınızı satış hattında bir sonraki aşamaya taşıyacak bir anahtar sistem olmalıdır.

Müşterilere etkili biçimde erişebilmek için onların ihtiyaçlarını, sorunlarını, önem verdiklerini , kişiliklerini ve ilgi alanlarını doğru biçimde anlamanız gerekir. Ancak işinizi de gözardı edemezsiniz. Doğru hedefleri seçebilmek için aşağıdaki adımları takip etmelisiniz.

  • Adım 1: Müşterinin ihtiyaçlarını belirleyin
  • Adım 2: Sizin ihtiyaçlarınızı belirleyin
  • Adım 3: Müşteri ve sizin ihtiyaçlarınız arasındaki benzer noktaları birleştirin.

Adım 3: Sorular sorarak başlayın

sorular

Şirketinizin pazarlama hedeflerinin ne olduğundan emin değil misiniz ? Sorular sorarak başlayabilirsiniz.

1. Şirketinizin stratejik hedefi nedir ?

Görünürlük yaratmak mı istiyorsunuz yoksa talep yaratmak mı ? Belki de her ikisi. Gözönünde bulundurmanız gereken konular nelerdir ? Firmanızın ihtiyaçlarının ne olduğunu anlamanın şimdi tam zamanı. Önce trafik yaratma çabasına odaklanıp sonraki haftalarda açıklayıcı bir videoya yatırım yapabilirsiniz. Bir yerlerden başlamış olmanız da önemli, başlangıçta bazı bocalamalarla da karşılaşmanız gayet normal.

2. Firmanız pazarlamaya ne kadar yatırım yapacak ?

İlk seferinde pazarlama sisteminizi doğru biçimde ayarlamak çok nadir bir durumdur. Testler çalıştırmak, nelerin çalıştığını anladıktan sonra programınızı büyütmeniz gerekecektir. Düşük bütçelerle başlayabilirsiniz. Bu aşamada eylemlerinizle öğrenerek pazarlama stratejinizi geliştirebilirsiniz. Herhangi bir yön belirlemeden kolayca kaynaklarınızı boşa harcayabilirsiniz. En başta kayıpları azaltmaya ve öğrenmeye odaklanmak en iyisidir.

3. Bu işte içerideki ortaklarınız/birlikte çalıştıklarınız kimlerdir ?

Bu sorunun cevabı ekibinize hangi sonuçlara ihtiyacınızın olduğunu ve sonuçlara efektif olarak nasıl ulaşacağınız konusunda yardım eder.

4. Ne tür bir sonuçlara ulaşmak istiyorsunuz ?

Bir gecede markanızı duyaracağınızı sanıyorsanız, rüya görüyorsunuz demektir. Uyanın. Viral kampanyalar kazara oluşmaz. Sahnenin arkasında dikkatli bir planlamaya ihtiyaç duyar. Pazarlama hokus pokus değildir. Doğrudan ve somut hedefler belirlemeli ve kaynaklarınızı pazarlama sisteminize ayırmalısınız. İyi bir başlangıç yapmanın yolu, bu sorunun cevabını aramak için başarılı örnek marka projelerini, iş modellerini ve bütçelerini araştırmanız gerekir. Unutmayın, başkalarının kampanyalarını kopyalamak için değil, sizin işinizin ihtiyaçlarına göre uyarlamak için çalışıyorsunuz.

Adım 4: Noktaları birleştirin

Pazarlama sisteminizi birleştireceğiniz noktaya geldi. Pazarlama tüketicinin satın alma döngüsünü takip etmelidir. Bu adımlar, müşteri adayının müşteri oluncaya kadar veya tekrar tekrar alıncaya kadar devam eden aşamalardır. En iyisi kampanyalara aşağıdaki parçalara ayırmaktır.

Farkındalık

  • Müşteri ile markanız aracılığı ile bağlantı kurmak
  • Mevcut müşterilerinizin yeni ürün ve hizmetlere bağlantıda olduğundan emin olmak

Bağlantı Kurma

  • Yeni müşteri adaylarının firmanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgilerini korumak
  • Mevcut müşterilerizle tekrardan biraraya gelmek ve pazarlama malzemelerin aracılığı ile firmanızı güvenilir kaynak olarak tanımaları için çalışmak

Karar

  • Sizin yerinize rakiplerinizi düşünebilirler, karar anlamanın anahtar noktalarında yeni araştırmalara yapın.
  • Müşteri adaylarına ulaşın, belki bir ürünü düşünüyor olabilir, ancak ne zaman alacaklarına karar vermemişlerdir.
  • Ek ürün veya hizmet aldıkları zaman mevcut müşterilerle iletişim kurun.

Akılda kalma

  • Uzun dönem marka sadakati için çalışın
  • Ek ürün veya hizmet aldıklarında mevcut müşterilerle bağlantı kurun
  • Vazgeçmenin önüne geçin, satın almanın tüm aşamalarını geliştirin

Bölüm Özeti

  • Her pazarlama kampanyası hedef temelli bir sistemin parçasıdır. Dijital pazarlamaya dalmadan, kaynaklarınızı israf etmeden önce firmanız ne istiyor bunu belirleyin.
  • Zamanlamanın herşey olduğunu unutmayın. Güçlü pazarlama sistemleri doğru mesajı doğru zamanda teslim ederler. Bu noktayı küçümsemeyin.
  • Dinlemeye başlayın ve sorular sorun. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını öğrenin. Pazarlamacının görevi firma amaçları ile müşteri amaçları arasında bağ kurmaktır.
  • Farkındalık, bağlantı kurma, karar verme ve tutunma. Pazarlama girişiminiz için bu dört alanın neden önemli ve gerekli olduğunu anlayın. Pazarlama kampanyanzı şirketinizin en öncelikli hedeflerine göre ayarladığınızdan emin olun.