Dijital Pazarlama Sözlüğü

ROI

Türkçe :Yatırımın Getirisi

İngilizce:Return on Investment, ROI

Bir yatırımın verimliliğini ve karlılığını değerlendirmek veya birden fazla yatırımın verimliliğini ve karlılığını karşılaştırmak için kullanılan bir performans ölçüsüdür.

Yatırım Getirisi (inglizce baş harflerden ROI) formülü şu şekildedir:

(Yatırımın Getirisi - Yatırım Maliyeti) / Yatırımın Maliyeti

Diyelim ki 1000 TL'lik bir yatırım yaparak 1200 TL kazandınız. Yatırımınızın getirisi: (1200 - 1000) / 1000 = %20

Yatırımın getirisi negatif ise, o zaman şirketiniz para kaybediyor demektir. Hesaplama yaparken kazanç ve maliyetler olarak girdiklerinize göre değişir.

Bugün dijital pazarlamada, her taktik ve kanaldaki yatırım getirisini ölçmek yapılan çalışmaların faydalı olup olmadığını anlamak için yapılır. Tıklama başına ödemeli reklamlarda bu maliyetleri ölçmek kısmen kolay olsa da içerik pazarlama gibi çalışmalarda bunu ölçmek zor olabilir.