Neden Dijital Pazarlama Yapmalı ?

Dijital Pazarlamanın Avantajları ve Dezavantajları

Yazan: Ertan Kayalar

İçinde bulunduğumuz internet çağında milyonlarca insan dijital platformlarda zamanlarını geçiriyorlar. İşletmeler bu gerçeğin giderek daha fazla farkına varıyorlar. Şirketler için “Neden dijital paz25arlama yapmalı ?” sorusu her geçen gün daha fazla karşılarına geliyor. Dijital pazarlamanın önemi kimileri için yeterince iyi anlaşılmıyor. Dijital pazarlamanın avantajları veya dezavantajlarını öğrenmek isteyenler için bir liste oluşturdum.

Dijital pazarlama nedir ?

Kısaca dijital pazarlama, müşteri bulmak ve satış yapmak için internet ortamında yapılan bir dizi taktik çalışmalara verilen genel bir terimdir. Online marketing, internet pazarlaması gibi farklı isimler de kullanılmaktadır.

Daha fazla bilgi için Dijital pazarlama nedir ? yazımı okuyabilirsiniz.

Dijital pazarlamanın Önemi

Geleneksel pazarlamanın etkisi her geçen gün azalıyor. Şirketler dijital pazarlama taktiklerini daha çok tercih ediyorlar. Ben bilgisayarlı muhasebeye geçiş günlerine benzetiyorum. Bilgisayar olmadan önce muhasebe çok daha zor ve yavaş yapılan bir faaliyetti. Hatasız iş yapmak zordu. Muhasebe işlerini bilgisayarlar aldı. Bugün bilgisayarsız muhasebe yapmayı düşünen kalmadı.

Dijital pazarlama da yavaş yavaş geleneksel pazarlamanın bazı işlevlerini almaya başlıyor. Müşteri internette gezindikçe dijital pazarlama taktikleri ile müşteriye ulaşma çabası da artıyor.

Dijital pazarlamanın avantajları

Internete tüketici gözlüğü ile bakan pek çok kişi için dijital pazarlamanın faydalarını görmek zor olabiliyor. Neden dijital pazarlama yapmak gerekir sorusuna iyi cevap veremiyorlar. Bunda dijital dünyanın görünmez olması önemli bir etken.

İşte dijital pazarlamanın belli başlı avantajları.

Düşük maliyet

Pazarlama ve reklam maliyetleri çoğu zaman işletmelerin taşıması gereken en büyük finansal yükleri oluşturur. Büyük işletmeler için, pazarlama ve reklâmlar için milyonlar harcamak zor olmayabilir. Fakat küçük işletmeler için bu imkansız ya da dayanılmaz bir kabus olabilir. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya göre çok daha uygun maliyetler yaratabiliyor.

Örneğin, düşük bir bütçe ile e-posta pazarlama sağlayıcısına abone olabilir ve posta listenizde binlerce müşteriye doğrudan e-posta gönderebilirsiniz. (Tabii spam yapmamak kaydıyla.)

Yüksek Yatırım Getirisi

Para ve çaba harcarken yatırımın getirisinden daha önemlisi yoktur. Dijital pazarlama, küçük yatırımlara önemli bir getiri sağlar.

Sosyal medya platformlarında e-posta pazarlaması veya reklam kampanyalarının yayınlanması, geleneksel pazarlama tekniklerine kıyasla çok daha az maliyetlidir.

Dijital pazarlama çabalarınızın hemen her yönünün yatırım getirisini ölçebilirsiniz.

Ölçmesi kolaydır

Dijital bir kampanyanızın başarısını ya da başarısızlığını ölçmek kolaydır Geleneksel pazarlamada aylarca sonucu görmek için beklerken, dijital pazarlamada kampanyanızın sonuçlarını anlık ve günlük görebilirsiniz.

  • Gönderdiğiniz e-postaların performansını izleyebilirsiniz
  • Google Analytics ile web sitenizde gerçekleşen hedefleri ölçebilirsiniz
  • Google Adwords ile verdiğiniz reklamların sonuçlarını alabilirsiniz

Dijital pazarlamayla, Google Analytics vb analiz yazılımlarını kullanarak web sitenizdeki ziyaretçileri gerçek zamanlı olarak görebilirsiniz. Hangi sayfalar ne kadar izlenmiş, hangi cihazlar kullanılmış, hangi ülke veya bölgelerde yaşıyorlar … Bu veriler elinizin altındadır.

Analitik araçlar sayesinde hangi pazarlama kanallarına daha fazla çaba harcayacağınıza karar vermek için bu kanallardan gelen ziyaretçi trafiğine bakmanız yeterli olur.

Örneğin, trafiğinizin sadece %10’u organik aramadan geliyorsa, muhtemelen bu yüzdeyi arttırmak için SEO çalışması yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.

Geleneksel pazarlamada bir satış temsilcisi ile iletişim kurmadan veya satın alma işlemi gerçekleşmeden önce müşterilerinizin markanızla nasıl etkileşimde bulunduğunu söylemek çok zordur. Dijital pazarlama ile alıcı yolculuğunda son aşamaya gelmeden önce insanların davranışlarındaki eğilimleri ve kalıpları tanımlayabilirsiniz. Böylece, pazarlama hunisinin en üst noktasında web sitenizde nasıl çekileceğine daha bilinçli kararlar verebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Hızlı Sonuç Verir

eMarketer, gerçek zamanlı pazarlama araçlarının işletmeleri diğer araçlardan daha fazla fayda sağlayabileceğini söylüyor. İnternet pazarlamacılığı, hedeflenen müşterilerle işinizi daha etkin bir şekilde bağlayabilme yeteneğine sahiptir. Gerçek zamanlı etkileşimler kurabilirsiniz. Pazarlama çabalarınızın sonuçlarını anında alabilirsiniz.

İçerik Performansı ve Talep Yaratma

Bir ürün broşürü oluşturduğunuzu ve postaladığınızı düşünün. Bu broşür, çevrimdışı da olsa bir içerik biçimidir. Sorun şu ki, broşürünüzü kaç kişinin açtığını veya kaç kişinin çöp kutusuna attığını bilemezsiniz.

Şimdi bunun yerine web sitenizde bu broşürün bulunduğunu hayal edin. Tam olarak kaç kişinin sayfayı görüntülediğini ölçebilirsiniz. Formlar kullanarak bu broşürü indiren kişilerin iletişim bilgilerini toplayabilirsiniz. İçeriğinizle kaç kişinin etkileşimde bulunduğunu ölçmekle kalmaz, aynı zamanda kullanıcılar indirdiğinde nitelikli potansiyel müşteriler oluşturursunuz.

Ayarlanması Kolaydır

Elde ettiğiniz sonuç bilgiler, dijital pazarlama kampanyanızın nasıl devam edeceği konusunda size bilgiler verecektir. İyi performans gösteren bir reklam kampanyası için yalnızca bir tıklama ile daha fazla yatırım yapabilirsiniz. Ancak beklendiği gibi yayınlanmayan bir reklam için, buna göre uygun şekilde düzenleme yapabilir veya tamamen durdurabilirsiniz.

Geleneksel pazarlamada, bir evrak dağının imzalanması gerekebilir. Çoğu durumda bu anlaşmaların uzun ya da orta vadede olması daha katıdır. Dolayısıyla, bir kampanya beklendiği gibi performans göstermese bile, hala kararlaştırılan sürenin sona ermesini beklemek zorunda kalacaklardır.

Marka geliştirme

İşletmeler, dijital platformlarını şirketlerinin markasını ve itibarını oluşturmak için kullanırlar. İyi geliştirilmiş bir web sitesi, kaliteli ve kullanışlı makaleler içeren bir blog, etkileşimli bir sosyal medya kanalı, bir işletmenin markasını oluşturabileceği yollardan bazılarıdır.

Paylaşmak Kolaydır

Çoğu dijital pazarlama kanalı, kampanyaların ve makalelerin birden çok takipçi ile paylaşılmasına olanak tanıyan paylaşım özelliklerine sahiptir. Bu çarpan etkisi yaratmaya yardımcı olur. Satışları muazzam bir şekilde artırabilme yeteneğine sahiptir.

Hassas Hedefleme İmkanı

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde işletme, önemli bir erişime sahip bir platform üzerinde (örneğin bir sektör dergisi) okumayı seven bir grup kitlenin olumlu bir yaklaşım sergilemesi ümidiyle reklam verir. Dijital platformlarda ise reklamlar müşterilerin tercihlerine ayarlanır.

Örneğin:

  • Google Adwords üzerine aradığı kelimeye göre reklam imkanı bulunur.
  • Sosyal medya reklamlarında ilgi alanlarına göre reklam sunmak mümkündür.
  • Belirli gruptaki kişilere belirli bir e-posta kampanyası yapılabilir.

Bu sayede satış olasılığını artırmak ve pazarlama maliyetlerini azaltmak mümkün olur.

Dijital Pazarlama Kişiselleştirilebilir

Dijital pazarlama, hedeflemenin yanında hedeflenen profillere ve tüketici davranışlarına göre özelleştirilebilir. Teklifler, programlar özelleştirilebilir veya kişiselleştirilebilir. Bu müşterilerinize daha fazla değer sağlamanızı sağlar. Müşterileriniz tam olarak neye ihtiyaçları varsa ona para ödeyeceklerine ikna edebilirsiniz.

Küresel

Dünya küresel bir köye dönüştü. Bu dijitalleştirme ile mümkün gerçekleşti. Dijital pazarlama, reklam kampanyalarının dünyanın herhangi bir yerinde görünür olmasını sağlar. Bu, küçük girişimlere kendi bölgelerinden çıkıp küreselleşme imkanı verir.

İnternet, dijital platformlar aracılığıyla pazarlamanın küresel doğası sayesinde, kısa bir dönemde çok başarılı olan startup hikayeleriyle doludur.

İnternet coğrafi sınırların olmadığı bir dünyadır. Bütün dünya sizin pazarınız haline gelerek, daha fazla müşteri kazanmanın yolunu açar.

Segmentasyon

Dijital platformlar üzerinden pazarlama, kampanyaların belirli müşterilere hedeflenmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda müşteri segmentasyonuna da olanak tanır.

Segmentasyon, büyük müşteri gruplarının belirli bir sınıflamaya göre daha küçük müşteri gruplarına ayrıldığı süreçtir. Segmentasyon, satış olasılığını artırarak maliyetlerini düşürür.

Örneğin, kadın giysileri için yeni teklifler sunan bir e-ticaret mağazasını ele alalım. E-posta pazarlama çözümler sadece kadınlara e-posta göndermesini sağlar. Eğer bir teklif sadece belirli bölgeler için geçerliyse belirlenen bölgede oturanlar e-postayı olabilir.

Segmentasyonun etkili bir şekilde çalışması için, abonelerden yeterli bilgi toplanmalıdır.

Daha fazla bağlantı

Siber dünya gün geçtikçe daha da kötüleşiyor ve işinizin sunduğu herhangi bir ürün ya da hizmet büyük olasılıkla binlerce başka şirket tarafından da sunulmakta. Web sitelerindeki ortalama hemen çıkma oranı artmış ve ziyaretçilerin ilgi alanı düşmektedir. Bir web sitesine gelen ziyaretçiler aradıklarını hemen bulmazsa, bir alternatif bulmak için ayrılırlar.

Bu son derece rekabetçi iş dünyasında müşterileriyle bağlantıya geçmenin ve müşteriyi tutmanın anahtarı, kitlenizle sürekli etkileşim kurmaktır. Etkili pazarlama, işletmelerin farklı dijital medya kanalları aracılığıyla müşterilerle etkileşim kurarak rekabetçi ve alakalı kalmasını sağlar. Bu platformlar, işletmelerin müşteri sorularını cevaplamak, hatalı anlaşılan konuları kavram azaltmalarına ve satış üretmelerine olanak tanır. Bu, düzenli yararlı blog gönderileri, bültenler, slayt şovlar, promosyonlar ve özel teklifler ile elde edilebilir.

Ana fikir, müşterilerinizin dikkatini mümkün olduğunca olumlu ve uzun süre tutmaktır.

Dijital Pazarlama ilişkiler kurmanıza yardım eder

Geleneksel pazarlama tek yönlü bir yoldur. Reklamveren ve son müşteri arasında etkileşim sınırlı veya hiç yoktur. Dijital pazarlama ile etkileşim, hedeflenen müşterilerle gerçek zamanlı etkileşim kurabilmenin anahtarıdır. Daha iyi müşteri-tedarikçi ilişkileri kurmanızı sağlar. Daha yüksek düzeyde güven oluşturmaya ve hem iş hem de müşterilere fayda sağlayan mükemmel müşteri sadakati yaratmaya yardımcı olabilir.

İlişkilendirme Modellemesi

Doğru araçlar ve teknolojilerle birleştirilen etkili bir dijital pazarlama stratejisi, tüm satışlarınızda bir müşterinin ilk dijital temas noktasından itibaren izlemenize olanak tanır. Bu ilişkilendirme modellemesi diyoruz. İnsanların ürün araştırması ve satın alma şeklindeki eğilimleri belirlemenizi sağlar. Bu, pazarlama stratejinizin hangi bölümlerinin daha fazla ilgiyi hak ettiği konusunda daha bilinçli kararlar vermenize ve satış döngüsünüzün hangi bölümlerinin rafine edilmesine ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenize yardımcı olur. .

Pazarlama ve satış arasındaki noktaların birleştirilmesi son derece önemlidir. Müşterinizin yolculuğunu dijital teknolojiler kullanarak geliştirebilirseniz, sonuçta işletmenizi kazanımlarını arttırabilirsiniz.

E-pazarlama Büyük ve Küçük İşletmeler Arasındaki Farklılığı Ortadan Kaldırır

İnternet pazarlamacılığı ile boyut, insan gücü ve mevcut kaynak büyüklüğü arasındaki farklar, pazarlama kampanyanızın başarısını etki eden etkenler değildir. İnternet pazarlama kanallarını etkili ve doğru bir şekilde kullanmak önemlidir. Küçük şirketlerin ihtiyaç duydukları sonuçları gerçekleştirmek için büyüklerle rekabet etmesini sağlayan bir alan oluşturmaktadır.

Dijital Pazarlama 7 gün 24 saat Kullanılabilir

İnternet hiçbir zaman uyumuyor ve dijital pazarlama yapıyor. Sanal pazarda 24 saat kesintisiz bir şekilde devam edebilme imkanı veriyor. Pazarlama kampanyalarınız siz uyurken de sizin için müşteri veya satış üretmek için çalışmaya devam edebiliyor.

Dijital Pazarlamanın Dezavantajları

Bana şu soruyu sorabilirsiniz: “Peki Ertan bey, dijital pazarlamanın hiç olumsuzlukları yok mu ?” Elbette dijital pazarlamanın da bazı dezavantajları var. Faks kullanmaktan eposta kullanmaya geçtiğimizde bazı avantajlar kazandık. Ancak eposta ile birlikte spam klasörlerimiz ilgisiz mesajlarla doldu taştı. Her yenilikte olduğu gibi dijital pazarlamanın da dezavantajları bulunuyor.

Dijital Pazarlama Kampanyaları Kopyalanabilir

Dijital pazarlama çalışmalarındaki tehlikelerden biri, belirli bir kampanyanın bir rakip tarafından kolayca kopyalanabilmesisir. Bazen eylemlerinin yasal sonuçlar getirmesidir. Ticari markalar veya logolar müşterileri dolandırmak ve sizden büyük bir pazar payını almak için kullanılabilir. Sadece bu da değil, aynı zamanda, çevrimiçi itibarınızı mahvedecek, markanız, ürününüz veya hizmetinizle ilgili olumsuz ve hatalı bilgiler oluşturulabilir. Değerli müşterilerinizi kaybetmek için de kullanılabilir.

İnternet Pazarlama Çok Fazla Online Reklam Dağınıklığına Sebep olabilir

Hem meşru işletmeler hem de dijital pazarda bulunan troller, spam gönderenler ve dolandırıcılar gibi şüpheli varlıklar ile internet, birçok çevrimiçi karmaşayla doluyor. İnternet pazarlamacılarının hedeflenen müşterileri tarafından fark edilmeleri gerçekten iki kat daha zor olmaktadır. Bazı tüketiciler artık internet reklamcılığını görmezden gelme eğilimine sahipler ve meşru işletmelerin değerli trafiği ve tabii ki bu süreçte gelirlerini kaybetmesini neden olmaktadır.

Profesyonelce Yapılmadığında Dijital Pazarlama Ciddiye Alınmayabilir

İşletme sahipleri ve dijital pazarlamacılar internet pazarlama kampanyalarını profesyonel seviyelere getirmeye odaklanmalıdır. Aksi takdirde hedeflenen müşteriler tarafından ciddiye alınmayacaklardır. Geleneksel veya dijital pazarlama ve reklam kanallarını kullanıp kullanmayacağınız ilk izlenim gerçekten önemlidir. Bu nedenle kampanyalarınız için kullandığınız her kanalda tutarlı ve profesyonel kalmanız en büyük avantajınız olacaktır.

İnternet Pazarlama Ürününüz İçin Uygun Olmayabilir

Bazı markalar, ürünler veya hizmetler, yeni nesil pazarlama kanalları tarafından erişilemeyen kitleleri hedeflemiştir. Bazı ürünler ve hizmetler yaşlıları hedefler ve internete nasıl girileceğini bilmezler. Böyle bir durumda, sadece internet araçlarıyla ürünlerinizi veya hizmetlerinizi pazarlamak için zaman ve kaynak harcıyor olacaksınız.

Yeni Nesil Pazarlama Çok Fazla Rekabet İçerir

Çevrimiçi reklamların çoğalması gibi, internet pazarlaması da çok fazla rekabetin önündeki büyük zorluklarla karşı karşıya. Dijital pazarlamacılar, pazarlama ve reklam kampanyaları için daha iyi bir görünürlük elde etmek için daha iyi bir konuma gelmek için çabalıyorlar. Çok fazla rekabetin varlığı, hedef kitlelerin dikkatini çekmek için iki kat daha zor ve pahalı hale geliyor.

Dijital Pazarlama İtibarı Negatif Geri Bildirim ile Bozulabilir

Dijital pazarlama araçları, çevrimiçi itibarınıza zarar verebilecek, çok uzun süreli olumsuz geri bildirim sorununa eğilimlidir. Ürün veya hizmetleriniz ile ilgili olumsuz geri bildirim veren bir tweet veya bir gönderi, internet itibarınızı uzun süre yaralayabilir veya mahvedebilir.

Teknolojik Hatalara Bağımlıdır

Dijital pazarlama, kullanımı kolaylaştırır ve teknolojiye büyük ölçüde bağımlıdır. Çoğu durumda, teknoloji internet pazarlama kampanyalarınızı ciddi biçimde etkileyebilecek hatalı sonuçlar doğurabilir. Varış sayfalarına çalışmayan bağlantılar, çalışmayan ödeme düğmeleri ve benzeri diğer şeyler hedef kitlelerin beklentisini olumsuz etkiler ve iş kaybedebilirsiniz.

E-pazarlama Henüz Herkes Tarafından Kabul Görmedi

Son olarak, insanların tamamı internet pazarlaması fikrini henüz kabul etmediler. Satın almadan önce dokunabilecekleri ürünleri tercih etmeyi veya daha fazla önem vermeyi tercih ettiler. Birçoğu hala endişe duyuyor ve çevrimiçi işlemlerin güvenliğiyle ilgili ciddi şüpheler taşıyor. Sadece internet pazarlamacılığına odaklanmak, bu kategorideki hedef kitlelere ulaşmanızı engelleyecektir.

Sonuç

Önerim neden dijital pazarlama sorusunun cevabını, şirket yönetiminizle yukarıdaki listeye bakarak değerlendirmenizi tavsiye ederim. Dijital Pazarlamanın avantajları ve dezavantajlarını değerlendirerek işinize ne gibi katkıları olacağını birlikte daha iyi değerlendirebilirsiniz. Bu slaytta dijital pazarlama ve geleneksel karşılaştırması size yardımcı olabilir.

Eğer dijital pazarlama yapmak isterseniz dijital pazarlama rehberimden yararlanabilirsiniz. Dijital pazarlama ve online girişimcilik konusundaki teknik terimleri buradan öğrenebilirsiniz.

Bölüm Özeti

  • Dijital pazarlamanın avantajları olduğu gibi dezavantajları da vardır
  • En öneml avantajları, düşük maliyet, yüksek yatırım getirisi, ölçmesi kolay, hızlı sonuç alma, kolay ayarlanabilmesi ve hassas hedefleme imkanıdır.
  • Dijital pazarlama günümüz iş dünyasında vazgeçilemez faaliyetler arasında bulunmaktadır